Frustrerad

Nu fortsätter jag och berättta om gårdagen.

Jag är så irriterad och frustrerad. Vet inte hur jag ska göra. Men i alla fall så gäller det mitt jobb. Jag jobbar just nu bara tre kvällar i månaden,och det är inte alls mycket med jag tog dom dagarna som ingen annan kunde ta. Och det funkar jätte bra nu och jag tänka ta fler dagar nu när thilde är större och så. Men så kom det upp igår att dom har ändrat schemat nu och nu visar det sig att jag ska jobba tre timmar på tisdagar och sen från 07.30 till 21.30 på torsdagar, visst det hade inte varit några problem om jag hade haft någon som hade tagit hand om thilde eller om jag hade haft dagis plats till henne. Men både jag och mikko tycker att hon är förliten för att sätta på dagis än av många anledningar, en e för att hon inte kan gå än. Många tycker det är typ tramsigt av oss att säga att det är en anleding till att inte sätta henna på dagis och att hon hon är tillräckligt gammal för att vara på dagis. och att dom lär henne att gå  och springer inte runt och bär på henne och sånt,de kanske dom inte gör. Men nu kan hon ju inte de så då tycker jag som så ska dom springa runt och bära på henne så fort de e något och hon kan inte göra något när dom är ute mer än att sitta i en vagn. visst det kommer snart att hon kan  gå men så länge hon inte kan gå här hemma så tycker jag inte det är någon ideé att sätta henne på dagis. och inte på vilket dagis som helst i heller. Så folk säga och tycka vad dom vill. Det är vårt barn och vi gör vad som är rätt för henne. Dom som gjorde schemat visst om att jag inte kunde ta dagar för att jag har thilde. men dom sa till mig innan jag börja att dom skiter i hur vi löser de med barnen för de är inte deras problem och det är de inte heller. Men lite hänsyn får dom väl ändå ha kan jag tycka. Det ska skit lång tid att få henne på dagis,och det här schemat skulle börja gälla så fort som möjligt. Och jag får ju inte henne på dagis på så kort varsel. Sen att dom kan kläcka ut sig att det är sånt du får räkna med,vadå får räkna med de visste väl inte jag att sånt bara måste ändras mitt iallt., jag är inte så insatt i de har ju bara jobbat där några månader. Desutom tänker inte vi sätta thilde på dagis för att dom vill det. Så det kommer inte funka med de som de ser ut nu. Så det blir väl så att jag får sluta där,det är jätte tråkigt med finns inget annat val,vad jag vet i alla fall?!

Vet varken ut eller in just nu. Mikko säger att det ordnar sig vi hittar ett annat jobb till dig. Visst dte finns många jobb men tycker ändå det är tråkigt!
Vi får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0