Snö Snö Snö och åter Snö

Då har vintern kommit till trellehulla,visst roligt att de har kommit men kunde ha kommit vid jul i stället. Aja jag själv älskar snön men inte när de smälter och bli blaska.

Nä vi vaknade i morse hörde jag alex säga hödljut, ohh så mycke snö får jag gå ut. Han hade precis slagit upp ögonen så jag sa att vi kan gå ut sen. Vi har en backe en bit ifrån oss så jag tänke vi skulle gå dit och åka pulka men då hade vi ett problem,hade inte vår pulka hemma för den var i skegrie uppe på mikkos föräldrars vind sen förra året. Så jag frågade grannen om dom inte hade en,och sån tur vi hade dom hade en bebis pulka så den lånade vi.
Jag packade med lite fika så vi kunde sitta i snön och fika,alex visste inget. Han älskar nämligen och fika,om han visste de så hade han tjatat hela vägen om de :)

Vi tog på oss alla kläderna, satte thilde i vagnen,fick ta den andra vagnen för den rosa är inte så bra att köra i snö med. Nä vi kom fram och gick upp högst upp på backen så gick det inte så bra för alex att åka ner,han vägde för mycke för den pulkan så jag fick springa ner med honom i stället, gissa om jag blev varm,haha!

Sen fick thilde oxå åka lite pulka men hon tyckte de var lite läskigt så hon åkte inte så mycket. Efter en stund så sa kag att jag hade en överraskning och tog fram fikan. Då sa alex jag visst inte att du hade tagit med fika,då sa jag att han inte behövde veta allt,haha! Men de var mysigt, när vi fikat färdigt gick vi hem och thilde somnade i vagnen,så jag och alex passade på att bygga en snögubbe. Det blev en stor och tjock gubbe!

Nu sitter jag och thilde hemma hos mamma igen,då tänker folk som läser mig blogg, dom  e alltid där. Då kan jag säga de e bara för att mikko jobbar länge och lika bra att sitta här och uggla och vara social som att sitta hemma själv som vi nästan alltid gör om dagarna annars. men folk får tycka vad dom vill!

Glömde min sladd till kameran hemma så bilder kommer senare!
Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0