BVC

Idag har jag och Thilde varit på BVC. Först vägde vi henne och vågen visade 8,4 kg, sen mätte vi henne då var hon 74 cm lång. Sist vi var där så var hon 69 cm så på ca 2 månader har hon växt 5 cm, det är mycket för att vara så liten. Men hon väger inte så mycket men om man jämnför mig och Thilde när jag var så liten så vägde jag inte heller så mycket så det är inte så konstigt. Sen rör hon sig hela tiden, hon är ju inte stilla en minut. Efter vi gjort de satt vi och pratade lite och Thilde fick sin tredje vaccination, just när hon stack in nålen blev Thilde jätte ledsen men bara en sekund efter blev hon glad igen. Sen berättade jag att hon kunde säga väldigt många ord och så sa Lena att det är ovanligt att en sån liten kunde säga så många ord,att hon var tidigt med de. Det är ju så att visa barn är tidiga med att gå och sen med att prata, sen är visa tvärtom, tidiga med att prata och sena med att gå. Så Thilde är den som är tidig med att prata, men sen med att gå. Men snart kommer det med, då e hon verkligen överallt och ingenstans. Men det är så det ska vara!

Mikko är ledig idag eller har jobbat typ 3 timmar, så han körde oss till BVC idag snäll som han är och efter de så körde vi och handlade mat för kylen ekade vädligt mycket här hemma. Sa man hej när man öppnade kylen så sa den, hej hej hej hej, haha när inte rikigt men nästan. Men för att Thilde var så duktig idag fick hon en ny jätte fin flaska, den är baby blå med små valar som simmar i vatten. Hon blev jätte glad och ville använda den direkt men man måste koka den först så de får vi göra sen.

Nu ska jag städa ut julen,så den kan komma tillbaka nästa år.
Hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0