Vad e de med folk!

Har en mysig kväll med mina älsklingar, kaminen är tänd, tända ljus och första glaset för i år med julmust, det kan inte bli bättre :)

Jag sitter o kollar på tv4 nyheterna nu o dom visade ett inslag från japan hur dom slaktade delfiner för dom tyckte att dom åt upp all fisk som fanns i havet. Helt jäla sjukt säger jag bara, hur kan man bara göra en sån sak dom e dägg djur o deras mat e fisk. Och dom ville inte själv erkänna att dom gjorde de o dom förbjöd tv o filma de men reportrar e inte dumma , dom gömde kamrerna o filmade alltihopa. Så brutalt var de, hoppas dom jävlarna stoppas o döms!
Usch va arg jag blir!


Just de fick höra en grej av mikkos moster idag att dom som blev sjukast av svin grejen var dom som var mellan 5-45 år tror jag de var. Sen är det folk som har sagt att "jag vill inte ha kvicksilver i min kropp", då ska jag berätta att det finns sån liten mägd kvicksilver i den här sprutan att de inte e någon hälsofara och den mägden får du i dig av de får du även om du äter en portion insjöfisk. De lilla som finns där försvinner ur kroppen.

Då fick jag sagt de. Det har blivit mycket svin snack nu på senaste tiden, men det e bara för man vet varken ut eller in med de och man hör en massa hela tiden.


Nu börjar idol igen, hoppas eddi åker ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0