Vårt beslut!

Då är det mys fredag idag som gäller and I Love It :)
En massa mys med en massa gott, mums mums!


NU ska jah kräka av mig lite!

Jag är så trött på folk som tjatar om jag inte ska sätta thilde på dagis o om jag inte ska börja jobba. Folk tror säkert jag e för lat o för bekväm av mig för o jobba, men då ska jag svara på de att så är det definitivt inte utan. Jag jobbar för mikko när han behöver och så klipper jag så jag tjänar egna pengar jag med det kanske inte är så mycket med det är alltid något. Plus så vet jag inte vad jag vill jobba med i heller så jag funderar på det med men samtidigt så hjälpe jag mikko som sagt. och det här med dagis, varför ska jag sätta henne på dagis när jag inte har något jobb? Det kankse hade varit roligt för henne o träffa andra barn och så, men vi brukar hälsa på hos mamma och sen har jag vänner som har barn så hon får träffa andra barn oxå fast vi är hemma. Jag tycker inte det är fel att vara hemma med sina barn hon är ju bara två, tycker fler skulle vara hemma mer med sina barn om dom hade haft möjlighet till de och de har ju jag så jag njuter o jag missar ingenting av thildes utveckling eller något nytt hon säger eller gör. Hon ska vara på dagis någon gång men inte så länge jag har möjlighet o vara hemma med henne. Och kan ju säga de att vi sitter inte vara o glorpå tv o inte gör något för det är helt fel. Vi gör en massa saker som dom på dagis oxå gör. Jag och mina syskon, jo malin o madde var på dagis lite när dom var små men annars har vi varit hos min mormor och vi tyckte det var hur roligt som helst och vi har inte kommit efter med saker för det. Sen tycker jag de e synd om barn som e på dagis från dom öppnar till dom stänger om föräldrarna bara e hemma ändå.
Så sluta fråga varför och om thilde inte ska vara på dagis, TACK!
Och om jag inte ska börja jobba det är mitt och mikkos val och våra beslut!!


Det blev inga stjärnor igår från maxi men har hittat andra som vi ska köpa :)

Ha en mysig fredag, puss o kram skum banan!


Kommentarer
Postat av: Caroline

BRA! skrivet..

2009-11-28 @ 09:37:58
URL: http://caaaaaaroliine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra Sofie!!! Det är ju ett jävla tjat på allt och alla!!Håller med dig!

2009-11-30 @ 23:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0